Adevăruri despre trecut: ARO, zimbrul Carpaţilor (@TVR1)

  • Publicat pe Acum 3 ani

    TVR

    Povestea mărcii ARO, una dintre cele mai de succes maşini 4x4, într-un episod Adevăruri despre trecut, difuzat pe TVR1, realizat de Iulian Foişor.

    Mai multe episoade găsiţi pe canalul nostru de ROgold goo.gl/vkDgrD

    fantvr1
    www.tvr.ro
    www.tvrplus.ro
    youtube.com/tvrcanaluloficial

Emanoil Man
Emanoil Man

Posesor a 2 ARO, UN 323 SI UN 244

Acum 8 Zile
Alexandru Sabou
Alexandru Sabou

Multumim capitalismului. Ne-au ingropat economia tarii.

Acum 16 Zile
Mircea Bulum
Mircea Bulum

Ceausescu ,, nu a stiut ce face ,, ca a fost pntofar .astia stiu ce fac? cine va pune sa tot vorbiti contra ? ca atunci sau facut mai multe lucruri bune decit rele, acum se fac numai rele pentru tara si numai bune pentru buzunarul lor

Acum lună
Mircea Bulum
Mircea Bulum

femeie , unde ai facut scoala?

Acum lună
Andi V
Andi V

Să vedeți ce conac imens are soția defunctului Ovidiu Mușetescu cel care a privatizat uzina, președintele AVAS. Vizitați comuna Telega din Prahova și o să vedeți cum fabrica ARO s-a transformat într-un grup de vile..🧐🤔

Acum 2 luni
Eracer
Eracer

Pacat ca toti se uita la manele si chatiste aici suntem pacat

Acum 2 luni
Cristi Geanta
Cristi Geanta

Ați vindut totul javrele dracului sa îi pupați oasele lui Ceaușescu la_ ți omorât

Acum 2 luni
vasile toader
vasile toader

O 🐷 de mașină

Acum 2 luni
Marius Avram
Marius Avram

O tot ocolim, principalii ticăloși care au falimentat Aro: Nicolescu & Vacaroiu

Acum 2 luni
John Grosariu
John Grosariu

ARO la export... ne mindream cu ea dar nu o puteam cumpara/economie tipic comunista...

Acum 3 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

O cumpărau ciobanii.

Acum 2 luni
Dumitru Colcova
Dumitru Colcova

Faceți un episod şi despre fosta Intreprindere de Maşini Agricole "Semănătoarea", din Bucureşti, care făcea combine autopropulsate de treierat.Şi de ea s-a ales praful. Dar, vă rog frumos, nu mai faceți afirmații de genul celei de la momentul 19.16, precum că brânza, laptele şi lâna sunt produse agricole.

Acum 4 luni
Dumitru Colcova
Dumitru Colcova

@Gabriel Marian Nu am spus că depindeam în totalitate de piața lor, fiindcă aveam, slavă Domnului, ce şi unde să exportăm.Eram nevoiți, însă, de cele mai multe ori, să le dăm ruşilor unele produse contra altora mai puțin necesare nouă, fiindcă bagheta dirijorului era la ei, mai ales după ce Ceauşescu a făcut marea tâmpenie de a renunța, unilateral, la clauza națiunii celei mai favorizate, pe care o acordau americanii.De atunci a început să se strice treaba şi mai rău, fiindcă exportam cu taxe mari.Din motivul ăsta, dar şi din multe altele, se simțea greul, în final, în plan social, adică nu mai găseam nimic de cumpărat şi chițăiam de foame şi de frig, lipsă de curent electric, etc.Despre libertatea de exprimare, care e o altă poveste, nu mai vorbesc, ştim asta prea bine. Spuneau bătrânii vremii că le dădeam străinilor, deci nu numai ruşilor, nu ştiu ce produse neimportante şi ieftine, pentru ei, dar care erau livrate obligatoriu, în ambalaje mari, din lemn de cea mai bună esență şi calitate.Lor le trebuia lemnul, nu neapărat conținutul.Se ştia asta şi de către ai noştri, dar se accepta, fiindcă începuse cursa aia nebună, de a plăti datoria externă, cu orice preț, exportând orice se putea, în dauna traiului decent al românilor. Impresiile bune, despre combinele româneşti, au existat şi au ajuns şi la urechile noastre, de la specialiştii de profil, care însoțeau aceste maşini până la destinație sau, de la membrii delegațiilor străine, care veneau aici, pentru a le vedea în faza de fabricație şi în lan, uneori, înainte de a încheia contracte de cumpărare. Au fost, bineînțeles şi exemple negative, ca peste tot, presupun.Bătrânii uzinei spuneau că, odată, au îmbarcat ai noştri, pe vapor, un lot de combine, pentru Canada.Când au traversat Atlanticul, s-au lovit, nu prea tare, între ele, în cala navei, fiindcă era marea agitată, iar combinele nu erau foarte bine amarate.Unul dintre aşa-zişii specialişti, care însoțeau transportul, s-a apucat să le îndrepte cu ranga, în văzul canadienilor.Automat, canadienii au refuzat tot lotul şi au reziliat şi contractul pentru următoarele, pe care ar fi trebuit să le livrăm către ei. S-a lăsat, bineînțes, cu pedepse dure, dar faptul era consumat. Pe platforma Semănătoarea, existau, bineînțeles, cantine, două la număr, una mai mare şi una mai mică, pentru muncitorii din sectorul 3 "montaj general".Cantinele astea erau numai pentru muncitorii uzinei, dar nu te dădea nimeni afară, dacă nu lucrai acolo şi voiai să serveşti masa.Mai erau şi câteva chioşcuri, în intreriorul halelor de producție, de unde puteai să-ți iei câte ceva de mâncare, conserve, salam, răcoritoare, etc.Cantina mare funcționează şi acum, dar nu mai are nicio legătură cu fosta uzină, e particulară.Are rang de restaurant şi serveşte masa, aici, cine doreşte.Clienții ei obişnuiţi sunt angajați firmelor care funcționează în incinta Sema Parc şi pe care îi găseşti pururea la fumat, afară, cu mormane de mucuri de țigări dimprejur, pe jos, chiar dacă sunt instalate scrumiere mari pentru asta. Unități de alimentație publică, unde să aibă acces oricine, în interiorul uzinei, cum erau cele de tip "Alimentara", "Aprozar", etc., nu erau.Nu-şi aveau rostul în incinta unei uzine. Cantina cea mică, a sectorului 3 montaj, a funcționat, o perioadă, într-o clădire care mai există şi azi, dar are, bineînțes şi ea, altă destinație.Se vede din tramvaiul 41, pe partea dreaptă,în sensul de mers dinspre pasajul Lujerului către râul Dâmbovița, în imediata vecinătate a turnului metalic, înalt, despre care am mai vorbit.Aici aveam şi vestiarele, duşurile, magaziile de scule, etc.O perioadă de timp, a funcționat aici Secția 20 Poliție, din Bucureşti, fiincă sediul vechi al acesteia era în renovare. În sfârşit, v-aş ruga mult să-mi spuneți şi mie titlurile filmulețelor de pe YouTube, cu combinele din Serbia şi Croația.Mi-ați trezit curiozitate şi vreau neapărat să le văd. Mulțumesc.

Acum 3 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

@Dumitru Colcova nu depindeam în totalitate de piața lor, tractoarele exportându-se în Iran, camioanele în China și ARO pe 5 continente. Revenind la subiectul Gloria, sunt destule filmulețe din Serbia, Croația cu acestea la treabă. Tare aș vrea să știu toate țările în care s-au exportat și care e impresia oamenilor care le-au exploatat. Un alt amănunt, existau cantine sau magazine alimentare pe platforma Semănătoarea înainte de 89?

Acum 3 luni
Dumitru Colcova
Dumitru Colcova

@Gabriel Marian Se puteau salva multe, dar, după cum am mai spus, nu s-a vrut.Iar dacă Promex a exportat mii de excavatoare, tot ruşilor le-a convenit, chiar dacă nu foloseau fierul la altceva, fiindcă şi costurile acestora erau mai mici decât dacă le-ar fi produs ei înşişi.Se scoteau pe altă parte, nu erau proşti, ci doar abuzau de puterea lor. Ca un exemplu: Noi le vindeam ruşilor un anumit produs, de care ei aveau nevoie, doar pentru că nu acopereau necesarul de astfel de produse, din producția proprie.În schimb, ei ne vindeau tehnică militară, necesară nouă poate mai ieftină, în totalitatea ei, decât produsele cumpărate de la noi, dar ne băgau pe gât, odată cu tehnica militară şi 500 000 de perechi de şosete, 400.000 de perechi de chiloți, 3.000.000 de cutii cu chibrituri, 900 de tone de lumânări, şi multe altele asemenea.Ajungeam astfel, să cheltuim mai mult decât câştigam, dar nu aveam încotro, ăsta era comerțul cu fratele mai mare de la răsărit.

Acum 3 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

@Dumitru Colcova nici Japonia nu are resurse naturale pentru a produce oțel. China și-a mărit de 10x producția de oțel, față de 90 și a ajuns să importe minereu de fier din Australia în valoare de zeci de miliarde de dolari anual. Culmea este că Belarusul produce tractoare și în ziua de azi, iar în 97 au făcut un contract cu MAN pentru camioane. Exemplele ar putea continua la nesfârșit. Promex Brăila a exportat mii de excavatoare în URSS și nu cred că le-au luat la preț de fier vechi. Multe mașini erau folosite ca monedă de schimb pentru resurse precum petrol sau cauciuc, Danubiana producea pentru toată industria auto. Cu o retehnologizare adecvată, se puteau salva multe mărci, mai ales cele care aveau un renume deja.

Acum 3 luni
Dumitru Colcova
Dumitru Colcova

@Gabriel Marian Da, falimentarea a fost intenționată, în mod sigur, după cum cred că am lăsat să se înțeleagă din comentariile mele. Nu e doar părerea mea sau a dumneavoastră, ci şi a multor altora, cu care am discutat, de-a lungul timpului.E aşa de uşor de constatat, precum o axiomă.Adică nu trebuie să dovedesc că am ochelari pe nas, fiindcă se vede asta cu ochiul liber.Sau, trebuie să dovedesc că unu plus unu fac doi ? Țara asta se putea susține singură, chiar dacă, în unele aspecte, am fi avut nevoie, totuşi, de importuri. Sunt unele materii pe care nu le deținem, în solul şi în subsolul nostru.Avem sau aveam, însă, ceva care puteam oferi, la schimb cu cele necesare nouă.Astfel poate supraviețui o nație. Noi, însă, am dat bogăția pe puțin sau pe nimic, doar ca să se îmbuibe foştii sau actualii. "Semănătoarea" producea şi alte maşinării, după cum am mai spus, decât cele de recoltat cereale. Una dintre ele era destinată recoltării de cartofi, trasă de tractor sau chiar statică, dacă bine îmi amintesc, pe care o exportam în fosta U.R.S.S. Pentru destinația maşinăriei, principiul era total depăşit, pentru că existau felurile alte dispozitive mai sofisticate şi mai rentabile, în domeniu, dar ea era construită, în majoritate, din fier masiv şi era vândută relativ ieftin, însă asta era economia socialistă, raportată la relațiile politice comuniste.Predomina "fratele mai mare de la răsărit", adică rusul. Crede cineva, chiar şi azi, că ruşii nu aveau maşini de recoltat cartofi şi că erau ahtiați să le ia de la noi sau de la oricare alții ? Bull shit, cum ar spune americanii ! Erau interesați de fierul din compunerea maşinăriei, fiindcă erau mult mai câştigați aşa, decât dacă l-ar fi extras ei, din minereul lor din Rusia.Eliminau astfel nişte costuri şi ieşeau mult mai ieftin.Apoi, din acele maşinării, care nici nu luau contact cu cartofii, făceau altceva şi vindeau acel produs cu un preț care acoperea şi costul de achiziție al maşinăriei şi costul de producție al produsului lor, realizat din fierul maşinăriei respective. Toate țările din blocul comunist cunoşteau schemele de acest gen, dar nu comentau, fiindcă făceau parte dintr-o alianță politică şi militară, subordonată total sovieticilor.Ce vreți, U.R.S.S. era o putere militară, care putea anihila oricând orice împotrivire, din partea vreunei țări comuniste din Europa.Cehoslovacii au simțit-o pe pielea lor, prin '68, dacă nu mă înşel. Aici, culmea, Ceauşescu s-a opus pedepsirii cehilor şi nu a permis trupelor sovietice să tranziteze teritoriul României, în drumul lor spre Cehoslovacia.De aici s-a născut legenda, sau poate realitatea că ruşii au vrut atunci să intre forțat în România, iar noi le-am fi topit câteva tancuri cu o armă laser, iar atunci ei au renunțat. Pentru această faptă democratică, Nixon a vizitat România ulterior, însă a fost doar un foc de paie.Ştim unde ne-au dus comuniştii, dar şi cei de după ei. Cu riscul de a intra în sfera părtinirii politice, ăsta e un motiv pentru care suntem în NATO.Altfel, eram ceva de genul Ucrainei sau al Basarabiei.Refuz să folosesc denumirea de Republica Moldova, fiindcă e tot țara noastră, iar tinerii noştri, de dincoace şi de dincolo de Prut, TREBUIE SĂ ŞTIE ASTA .

Acum 3 luni
Bobby Bobby
Bobby Bobby

Sa ales nimic de tot

Acum 4 luni
Ady Nec
Ady Nec

Ce tot cauta securista asta la tvr?!? Daca este ceva facut de tvr apare si hoasca care critica ba una ba alta, desi este formata si ajun-sa cine este tot prin turnatorie si coruptie. Si acum da lectii de viata de la masini pana la tot ce s-a construit in tara asta!

Acum 4 luni
samsung samsung
samsung samsung

ARO LA ACEASTA ORA INRECEA JEEPUL NU MAI PRODUCEM NIMIC RUSINE

Acum 5 luni
Dave Porter
Dave Porter

O masina simpla si eficienta. Oricine are creier si sens-comun cupara asa ceva. In ziua de azi se fabrica masini care the fac sclavul intretinerii, cu sute (mii de senzori - vezi Mecedes) care tipa sa mergi la sevice sa mai decartezi niste bani lunar. Masinile nu sunt facute sa serveasca cosumatorul, sunt facute sa mulga bani si sa aplice agenda marilor corporatiilor (profit la orice cost, calitate slaba). Da sau facut avansuri tehnologice (injectie electronica, amestec aer/benzina calibrat de computer, etc), dar s-au adaugat multe altele care nu-si au rostul si care costa mult la intretinere. Lucrez direct in marketingul la masini pe continetul American dar si in Europa. Daca doriti sa aveti masina si sa nu fiti tzepuiti faceti-va bine lectiile: de ce aveti nevoie, cat va costa intretinerea, cat de scumpe sunt piese de schimb, gasiti piese de schimb, etc. Nu mai sunt branduri de incredere pe piata, toate sunt orientate pe profit si atat.

Acum 5 luni
cosmin tripa
cosmin tripa

O mandrie nationala, ARO!

Acum 5 luni
Daewoo Cielo
Daewoo Cielo

Dacă era și acum Aro era cel mai bun suv din Europa

Acum 5 luni
manny schindler
manny schindler

de aceea incepand cu 1990 romanii incercau sa cumpere masini occidentale in locul aro

Acum 2 luni
SuperMichael
SuperMichael

ar fi fost baza spre un produs de inalta calitate...pacat...😯

Acum 6 luni
george visoiu
george visoiu

@Peter13 Haoleo mancatias Io.traiesc in Hamerica da pajda ani Am condusara un Aro odata in Romania Daca costa 100 $ poate las fi cumparat PROASTA URITA INCOMODA O GALEATA DA BENZINA LA 100 KM

Acum 6 Zile
Peter13
Peter13

Când au produs românii ceva de calitate în comunism?

Acum 3 luni
darie99
darie99

Proiectul a fost chiar bun, dar calitatea execuției și calitatea materialelor era groaznică. Consecința a fost fiabilitatea aproape nulă. Subfinanțarea a distrus ARO încă de la debutul primului model proiectat. Exact cum avea să se întâmple mai târziu cu Lăstun. În timp ce geniul cu patru clase se juca banii românilor aruncând sume uriașe în proiecte absurde gen Rombac, Casa Poporului și alte rafinării fanteziste, ARO devenea an după an o rablă dintr-o altă epocă, o carcasă fără motor diesel, făcută din ciocan. Când a venit piața liberă cu zeci de alternative, ARO s-a volatilizat la câțiva ani după ce muncitorii de la Câmpulung i-au primit cu bolovani pe reprezentanții Mercedes.

Acum 6 luni
Khavatarion
Khavatarion

s-a bucurat romanul de rand de ARO >>NU a muncit romanul pt altii DA a ramas ceva din urma acestui ARO NU...bucla inchisa

Acum 6 luni
Khavatarion
Khavatarion

toate erau la export...parlea de roman statea pe liste de asteptare sa cumpere ceva...peste 20 de ani

Acum 6 luni
gabriel joseph
gabriel joseph

mare pacat !!!!!!!!!!!!!!!

Acum 7 luni
György Kedves
György Kedves

Mare regres fata de GAZ-urile sovietice...o adevarata nenorocire. .. Nu faceai 100 de km, fara "sa tractezi dupa ea, un atelier de reparatii" o nenorocire pe patru roti, la fel ca si asazisele camioane romanesti... mai degaraba o pcoste decat masini folosibile. Ulerior s-a trecut si la defaimarea marcilor Renault 8-respectiv 12. prin producta dubioasa de la noi.

Acum 8 luni
adi mih
adi mih

😢

Acum 8 luni
János Lakatos
János Lakatos

Acuma Mercedesul nou gip e suta la suta aro ca forma nemtii Lau copiat asta e

Acum 8 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

G Klasse

Acum 7 luni
Silvia Dumitru
Silvia Dumitru

Ceaușescu nu era bun nenorociții ăștia de azi sunt buni care au distrus tot in tara praful si pulbera sa se aleaga de copii lor

Acum 8 luni
George Paslaru
George Paslaru

SA NE cacam in barba la toti care plang dupa ceasca

Acum 5 luni
George Paslaru
George Paslaru

Epava comunista FARA NEURONI

Acum 5 luni
Alexandru corin Camaras
Alexandru corin Camaras

Nu înțeleg de ce se vorbește despre ceva care nu mai este!?

Acum 8 luni
György Kedves
György Kedves

Am avut ocazia sa vad cum se comportau aro-urile noastre pe langa masinile de teren adervarate sovietice ori pe langa unimogurile Mercedes-Benz...Da ARO a fost una dintre masinile de oras cu pretentii de masini de teren..cum zicea naratorul un bun de larg consum, nimic special, sau macar de offroad serios...

Acum 9 luni
CTR
CTR

Un profesor nu isi permite nici acum sa isi cumpere o masina de teren noua, nici macar una ieftina.

Acum 9 luni
Marian-Daniel Irimia
Marian-Daniel Irimia

@CTR In primul rand sunt student, in al 2-lea rand mi-am facut stagiul pedagogic, am predat in scoala cunosc salariile. In al 3-lea rand aici vorbim de un profesor mediu, daca ai sa te uiti romanii in proportie de 80% stau fie singuri in apartamente ramase de la parinti sau inca cu parintii uneori in functie de medie deci argumentul tau este invalid. Incep sa recunosc nivelul tau de cultura dupa felul in care presupui chestii si incepi sa ma jignesti. Pe langa asta nu cred ca exista nicio tara in care un tanar profesor sa primeasca ce zici tu sau sa isi permita o masina si/sau o casa imediat ce si-a inceput cariera, dar aici e o discutie complicata pe care nu stiu cine o intelege. In incheiere iti recomand sa mai scoti capul in lume si sa te uiti stanga dreapta poate inveti si realizezi in ce an te aflii, ce vorbesti si cel mai importat cat stii despre ce vorbesti. Sanatate!

Acum 6 luni
CTR
CTR

@Marian-Daniel Irimia Te-au tinut parintii pe moacangeala, dar un tanar profesor nu primeste casa de la stat, plateste chirie sau credit si pentru locuinta, deci ce spui tu este cand pun mana de la mana parintii si rudele sa te tina ca pe milogi. Salariul e ca de paznic de usi si cu asta am incheiat, asta este realitatea, un gardian local cu 8 clase ia uneori mai mult.

Acum 6 luni
Marian-Daniel Irimia
Marian-Daniel Irimia

@CTR ii raman 2000 lei pe lună. Nu e singur im familie. Eu cu ai mei care castiga 3600 si 2000 de lei pe lună am tinut credit de ne am facut casă în afara bucureștiului. Am vândut un apartament si am facut o casa si nu am mâncat din tomberon 😂. Dacă vrei sa fii comod poti sa fii, dacă vrei să faci faci

Acum 6 luni
CTR
CTR

@Marian-Daniel Irimia Si apoi, pe perioada creditului, isi creste copiii cu mancare si haine din tomberon, banuiesc, nu?

Acum 6 luni
Marian-Daniel Irimia
Marian-Daniel Irimia

Isi cam permite, un duster nou e între 15000 si 20000 euro in functie de echipari. Cu un leasing pe 5 ani la 3000lei salariu e ok zic eu.

Acum 6 luni
Radu Gheorghe
Radu Gheorghe

180.000 dolari.Vinzi o uzina la un pret de o masina. Oameni nenorociti. Jeremy Clarkson e mandru de Range Rover chiar daca nu e cea mai fiabila masina. Land Rover Defender s.a fabricat in aceeasi caroserie pana acum un deceniu. Mercedes G Class inca se mai produce si e o masina ravnita de multa lume.Da,este adevarat este luxos dar forma caroseriei nu este departe de ARO.

Acum 9 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

PS G Klasse e cea mai scumpă din gamă.

Acum 7 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

Dovada că și ARO putea fi de succes.

Acum 7 luni
Dorel Circar
Dorel Circar

ARO 10, n-ați fi vrut să conduceți! 😂 Idioți ce sunteți! Iar s-a umflat nostalgia-n voi?! 😂 😂 😂 Cretinii draq, că voi, idioții țării, ne trageți în jos! 🤮

Acum 10 luni
Josh Owen
Josh Owen

TVR s-a transformat intr-o ploaie de publicitati pacat

Acum 10 luni
tib mol
tib mol

Nagy Gyöző

Acum 10 luni
Florin Avram
Florin Avram

Domme ce s-a putut alege de ARO, păcat ca cei care o venit după ani 90 o distrus tara. Păcat ca după ani 90 nu o ajuns relegel Mihai la putere ca nu era tara asta în situația de acuma, o venit distrugător de neam și hoții

Acum 11 luni
Sabin G
Sabin G

Ne mai dădea încă o data la ruși

Acum 2 luni
Petru Dragos
Petru Dragos

Guvernarea blestemată PSD a adus țara noastră la dezastru economic. Și românii îi aleg de fiecare dată pe aceiași indivizi dezaxați și psihopați, trădători de țară.

Acum 11 luni
Trafic Romania
Trafic Romania

A distrus fabruca psd hoți din PSD AU DISTRUS TOT IN RIMANIA JOS PSD

Acum an
Marius Herșcu Ștern
Marius Herșcu Ștern

S-a dus comunismul iar odată cu el, din nefericire, și unul dintre putinele lucruri pe care le-a adus: O industrie normala

Acum an
Adrian Nunu
Adrian Nunu

O industrie normala? Poate o industrie energofaga, ramasa cu 25 de ani in urma

Acum lună
Vasile M.
Vasile M.

E tare asta !

Acum 7 luni
Godea Alexandru
Godea Alexandru

...

Acum an
Laur's Channel
Laur's Channel

Iubesc Aro am 244 si am copilarit cu el inca il am si nu il voi da niciodata nici sa vii cu jandarmeria peste mine.. Dar sa va fie rusine ca nu ati reusit sa implementati ca dotare standard blocant pe puntea spate cum vine o lada niva inca din 70.. Asa se pisa pe chiar pe toate marcile straine

Acum an
CreepypastaStoriesMS
CreepypastaStoriesMS

Laur's Channel De acord cu tine. Eu o sa imi cumpar un 243 Aro-ul este brandul nostru al romanilor,pacat de uzina.

Acum an
Raluca Dudescu
Raluca Dudescu

Aro 10 a fost o masina foarte utila, incapatoare si cu un design tehnic frumos. Pacat ca fabrica a fost distrusa, masinile ARO ar fi avut cautare si dupa revolutie, in multe piete externe.

Acum 2 ani
Gabriel Marian
Gabriel Marian

S-au exportat și după loviluție cu succes.

Acum 7 luni
George Paslaru
George Paslaru

NU AVEAU CAUTARE NICI INAINTE NU MAI BEA VIN DE SURCELE CA AI AJUNS UN ALCOOLIST

Acum an
jupi jupi
jupi jupi

Mare păcat că s-au distrus sistematic și cu bună știință ,toate întreprinderile și toată industria. Acum in ziua de azi ,suntem o perfectă piața de desfacerea a altora . Nu o să mai ridicăm capul niciodată !!! Vinovații sunt deja prea bătrâni sa fie trași la răspundere și oricum nu este nimeni sa fie tras la răspundere. Păcat !!!

Acum 2 ani
Ionut Purcaru
Ionut Purcaru

Ba fraților ăștia trebuiau împușcați sa sara sângele din ei cu tot cu organe pe toți pereții e nevoie de o mare revoluție

Acum 2 ani
Marcel Dragnea
Marcel Dragnea

Da

Acum 4 luni
Marcel Dragnea
Marcel Dragnea

Of

Acum 4 luni
Florin Raduta
Florin Raduta

Alta revolutie .dar Adevarata...

Acum 8 luni
Petru Dragos
Petru Dragos

Rămâne plăcerea Lui Dumnezeu să-i bată că vedem bine că noi nu le putem face nimic. Fură și distrug de 30 de ani și justiția le dă dreptate îi bagă la închisoare pentru doi ani apoi îi scoate și rămân cu averea furată. Sau mai rău, le dă pedeapsa cu suspendare.

Acum 11 luni
Alexandru Novac
Alexandru Novac

In orasul meu sunt Militari care au Aro

Acum 2 ani
Nicu Tatarov
Nicu Tatarov

de ce ati distrus acest tehnica aro?

Acum 2 ani
iani kvits
iani kvits

romania,. gunoiul europei

Acum 2 ani
Gagiu Claudel
Gagiu Claudel

Luavar dracu de nenorociți ați distrus tot an țara ăsta , să nu vă iasă sufletul până nu vă chinuiți cum sau trudit alți anii de leau construit .

Acum 2 ani
ComradeRomania
ComradeRomania

bunicul meu a avut un aro din 1975 parca era modelul 240 sau 242 l-a avut pana a murit la 105 ani luna trecuta si il conducea inca

Acum 2 ani
Appalachia Hiker
Appalachia Hiker

Farming Simulator17 conducea la 105? Muie Ba gaozare mincinos

Acum an
Bacalu IRY
Bacalu IRY

O masina mai mult ca o legenda pentru tara noastra din vremurile acelea.O parte din industrie care avea un potential ce concura lejer cu cea din vest. Pacat.

Acum 2 ani
Gabriel Marian
Gabriel Marian

@Vasile M. respect Perez!😉

Acum 7 luni
Vasile M.
Vasile M.

@Gabriel Marian nu trebuie generalizat.Dacia,Ford,exemple pozitive

Acum 7 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

@Vasile M. într-o economie coruptă în nici un caz.😉

Acum 7 luni
Vasile M.
Vasile M.

@Gabriel Marian intr o conomie de piata poate

Acum 7 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

@Vasile M. cu o retehnologizare aferentă era un brand de succes. Vezi Dacia Duster cum se vinde ca pâinea caldă.

Acum 7 luni
Florin Stanciu
Florin Stanciu

Iliescu la 18:42. Cum ar fi fost tarisoara noastra daca nu aparea el la Revolutie.

Acum 2 ani
Sorin M
Sorin M

Nu ca s-a ales praful e problema. Ca nu avem viziune. Asta e problema.

Acum 2 ani
Stan Constantin
Stan Constantin

Femeia asta vorbeste aiurea .Tata era sofer la canal dunarea marea neagra lua peste 5000 leí.Mama vanzatoare 1800 leí puteau sa cumpere un aro in 2 ani

Acum 2 ani
Bobby Bobby
Bobby Bobby

Cat costa un aro

Acum 4 luni
George Paslaru
George Paslaru

De unde de la taraba DIN PIATA mananci bors CA o EPAVA comunista CE esti

Acum an
Ovidiu Gheorghe
Ovidiu Gheorghe

Am dat like exact dupa ce a spus "excroci si ticalosi" 👍👍

Acum 2 ani
Emanuel Deleanu
Emanuel Deleanu

Industria romaneasca pana 1989, era un dezastru, o nenorocire. Multa lume vorbeste ca sa nu adoarma. Ruina tarii au fost comunistii incepand cu 1944 si pana astazi. O natiune jalnica.

Acum 2 ani
Gabriel Marian
Gabriel Marian

@Emanuel Deleanu CAER nu era pe 5 continente.

Acum 6 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

@Emanuel Deleanumai informează-te.

Acum 6 luni
Emanuel Deleanu
Emanuel Deleanu

@Gabriel Marian Se vindea en CAER, si in tarile capitaliste se vindea la kg de fier vechi. Daia se vindea

Acum 6 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

De aia 2/3 din producția ARO mergea la export😁

Acum 7 luni
Emanuel Deleanu
Emanuel Deleanu

"masinile cu care umblau oficialitatile" valeu mamaaaa, si cucoana asta are studii? unde mama dracului a invatat romaneste?

Acum 2 ani
tomescu gheorghe
tomescu gheorghe

Naghi unu care nu ierta nici femeia de servici munca 12 cu 12 puscarie despre Aro un dezatru practic tratamente slabe motorul si cutia de viteza catastrofa pierdea ulei din fabrica si multe .multe defecte .Respect IMS

Acum 2 ani
Gabriel Marian
Gabriel Marian

@AC N mi-am dat seama. Unora le pute tot ce s-a construit la noi în țară.

Acum 6 luni
AC N
AC N

@Gabriel Marian era pentru atotștiutorul Tomescu, comentariul. scuze.

Acum 6 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

@AC N încă mai sunt fani în Cehia și Germania.

Acum 6 luni
AC N
AC N

Da, sigur era dezastru, de aia se ducea la export și era apreciat de străini.

Acum 6 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

https://youtu.be/y8q1smlw8q8

Acum 7 luni
Stoica Cornel
Stoica Cornel

Sex,Religie si SOCIETATE?????! "A fi sau A nu fi". Marcii RO

Acum 2 ani
Max Moritz
Max Moritz

Sunt oameni la Câmpulung care cunosc adevărata istorie, nu Lavinia Betea care bate câmpii cu prostiile ei anticomuniste. Asta după ce a fost în activul de partid la propagandă! De ce nu spune că John Perez american evreu, de origine cubaneză. a venit însoțit de o mașină de la Ambasada SUA și că omul lui, un columbian, îi amenința pe greviști cu represalii mafiote? ARO a fost o mândrie, o mare realizare a epocii comuniste, la fel ca mai tot ce s-a făcut pe vremea aceea. Căutați-l pe Romică Cotescu să vă spună adevărul!

Acum 2 ani
Leo Marin
Leo Marin

@Gabriel Marian pai doar nu erau ale noastre , :)) marea privatizare (prabusire) o inceput cu restitum integrum . promovata de CDR cu Constantinescu tapu , continuata de psdr si apoi de alianta DA

Acum 7 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

@Leo Marin plus firmele căpușă ale politrucilor.

Acum 7 luni
Leo Marin
Leo Marin

@Gabriel Marian :))pai cu perez ilici nastase , dar cu sugestia de la ambasada SUA :)) coruptia nu are culoare politica , daca ARO incepea sa produca la alta calitate jeep-ul lor pierdea teren in europa si canada ,

Acum 7 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

@Leo Marin apare Ilici la un moment dat să-l recomande pe Perez.

Acum 7 luni
Leo Marin
Leo Marin

@Gabriel Marian se stia de "privatizarea asta " dar Kodruta kukuveaua si nu numai , au ochii si urechi doar unde is atinse interesele sua/olanda/franta /germania . si poate mai sunt si alti , asa so intimplat si cu anumite segmente din industria de aparare , . nu mai vb de industria de anvelope , unde Stolojan o avut max de contributie la distrugerea ei ,

Acum 7 luni
George Georgescu
George Georgescu

Sper ca hotii astia perindati prin parlament si guverne trebuie sa plateasca pe SUBMINAREA ECONOMIEI NATIONALE.

Acum 2 ani
Lucian Ene
Lucian Ene

Aro M461 era atat de "demodat" cu aspectul lui de pe timpul razboiului incat putea fi un clasic. Cu niste actualizari ar fi putut deveni un best-seller: inlocuit sasiul drept cu unul carenat, in stilul masinilor de teren moderne, motorul de pe dubele Iveco, transmisie, suspensii si directie moderne si bineinteles un interior conform cu standardele actuale. Am fi avut un Jeep Wrangler romanesc, foarte cool si cu un pedigree respectabil, care s-ar fi vandut ca painea calda.

Acum 2 ani
Gabriel Marian
Gabriel Marian

@AC N a zis-o la modul că nu au dorit nici ei să avem industrie.

Acum 3 luni
AC N
AC N

@Marius Herșcu Ștern probabil ai adaptat-o tu, sau vreunul care e prost informat..păi românii produceau primele avioane acum aproape 100 de ani. Nici până în ziua de azi, ungurii nu au produs avioane...

Acum 6 luni
Marius Herșcu Ștern
Marius Herșcu Ștern

Sa zic o gluma in engleza Hungary: Romania, wanna hear a joke? România: Ok, let me hear it Hungary: Industry România: I don’t get it Hungary: That’s right, you will never get it

Acum an
Vasile M.
Vasile M.

Land Rover? Un jeg pe langa Aro.Vai de mama noastra...saraci si fudui

Acum 2 ani
Vasile M.
Vasile M.

@Mike l fudui mizerie

Acum 11 luni
Mike l
Mike l

Vasile M / "Fuduli", semianalfabetule !

Acum an
Vasile M.
Vasile M.

@Mike l fudui jegule

Acum an
Mike l
Mike l

"Fuduli", semianalfabetule !

Acum 2 ani
Leo Marin
Leo Marin

https://www.youtube.com/watch?v=0xqH7NycRzc :)) pt gen pochemon si colacao :))))

Acum 2 ani
Daniel I.
Daniel I.

ARO, o prostie de "tractor" de strada. Tatal meu a condus un timp un 244D, dupa ce coboram din el inca imi mai clantaneau dintii 10 minute si auzeam troncanitul motorului. Cutie de viteze proasta, directie proasta, tinuta de drum pe ploaie proasta.... design si realizare finisaje interioare bleeeh. Asa ca mai subtire cu "inginerii" auto romani ! ! ! Nu au fost in stare sa faca NIMIC, iar realizarea mareata este LASTUN.

Acum 2 ani
Gabriel Marian
Gabriel Marian

Bine că nu te-ai cufurit oe tine!

Acum 2 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

https://youtu.be/y8q1smlw8q8

Acum 7 luni
George Paslaru
George Paslaru

@Danut Dehel TU STII CE INSEAMNA SA MODERNIZEZI???SE VEDE CA HABAR NU AI PE CE LUME TRAIESTI

Acum an
Danut Dehel
Danut Dehel

+marius iosca dacă era îmbunătățit orice model de aro pentru că lumea a evoluat în mai multe domenii putea sa fie perfecționat și să ajungă o mașină de teren foarte bună ca jeepul și dasterul am înțeles că e o mașină buna

Acum 2 ani
marius iosca
marius iosca

Compari 244d , cu altele din vremea lui sau cu standarde actuale ?

Acum 2 ani
Vlad Tepes
Vlad Tepes

#muiepsd #muieiliescu

Acum 2 ani
Appalachia Hiker
Appalachia Hiker

Vlad Tepes #muieUSR

Acum an
dorela bosog
dorela bosog

Sa întâmplat acum ceva timp și noi vorbim de istorie a unei fabrici

Acum 3 ani
TuO Lomos
TuO Lomos

Marea majoritate mancati k💩t! Comunisti au scos tara din datorii...cei ce-au venit la putere dupa revolutie si pana acum n-au fost in stare nici macar sa intretina ce sa construit pana la 89...cei drept cu sacrificii caci fara sacrifici nh prea reusesti sa faci nimic. Niste jeguri care nu sau gandit decat la cum sa fure sa falimentezi si sa distruga tot ca sa se poata inbogati ei peste noapte fara sa se gandeasca la ca vor lasa in urma lor. MUIE MULTA PSD SCURSURILOR CE SUNTETI!

Acum 3 ani
miky pop
miky pop

@Vasile M. Domn Vasile, aparatura de ultima tehnologie a fost deja cumparata, urma sa fie pusa la productie, ca de aia s-au facut datorii, ca Sa se cumpere aparatura si utilaje de ultima ora, doar ca, pe cind sa fie puse la productie, tam nesam, "revolutiune", si aparatura si toate utilajele nedesfacute, in ambalajul inca original, au disparut ca prin urechile acului,. . . .unde?,. . .spune-ti dumneavoastra, ca eu nu am reusit sa aflu. . . . .productie de ultima ora, competitivi si calitativi, urma sa fim in urmatorii ani, succesivi 1989. . .

Acum 2 ani
miky pop
miky pop

@Danut Dehel . ."multe vieti si familii distruse . .?. . .dar acuma??. . .uitati-vă in jur: cite familii intelegindu-se vedeti?. . .cite sint vietile predigte a celor plecati la muncă in strainatate,. . . .??????. . . .au fost sacrificii facute pentru binele tarii,. . .acuma, pentru ce ne sacrificam???????

Acum 2 ani
Vasile M.
Vasile M.

Urma RETEHNOLOGIZAREA ..alti bani alta distractie

Acum 2 ani
Vasile M.
Vasile M.

Ale dracu datorii parca le am facut eu si m a salvat Ceasca.Industrializare facuta aiurea nesustenabila tributara CAER ului productie pe stoc

Acum 2 ani
Danut Dehel
Danut Dehel

Au scos țara din datorii dar cum au scoso prin jertfe umane și multe familii și vieți omenești nevinovate distruse documentativa și după aceea vorbiți nu mai tot vorbiți aiurea și după ce au făcut ce au făcut sa ales praful de tot ce au făcut tot din cauza sarlatanilor

Acum 2 ani
Adrian Stefan
Adrian Stefan

12mii de angajați .....acum poate un oraș întreg nu mai are 12mii de angajați ....

Acum 3 ani
insthgghe03 insthgghe03rcs02
insthgghe03 insthgghe03rcs02

Ce căcat vorbești mai???

Acum 28 Zile
Péter Kiss
Péter Kiss

@Marius Herșcu Ștern 2

Acum lună
manny schindler
manny schindler

de aceea era prost si scump

Acum 2 luni
Peter13
Peter13

Care produceau NIMIC util. Mai bine construiam căi ferate, autostrăzi și biciclete.

Acum 3 luni
Marius Herșcu Ștern
Marius Herșcu Ștern

Tîrgu Neamț, orașul in care am copilărit, avea și el o fabrica de conserve și alte obiecte Aceasta avea vreo 1000 de angajați După revoluție s-a ales praful și de ea

Acum an
Adrian Stefan
Adrian Stefan

dacă urmăriți istoria autoturismului ,,România putea sa fie mândra sa aibă mașina 4x4 ,,,BMW doar acum câțiva ani au scos 4x4 și poti numără o grămada de firme care nu au avut 4x4 ...deci am fost tari ,,,am fost ...

Acum 3 ani
Gabriel Marian
Gabriel Marian

BMW a făcut X5 4x4 abia după ce a pus gheara pe Range Rover😉

Acum 7 luni
George Paslaru
George Paslaru

Esti prost de bubui

Acum an
Coraci Nicu
Coraci Nicu

Avem si acum un autotorism 4x4 care se vinde foarte bine in Europa. E vorba de Dacia Duster

Acum 2 ani
Tibanu
Tibanu

nu as compara industria automobilistica nemteasca cu cea romaneasca. BMW nu a dorit sa faca 4X4, nu ca nu ar fii putut !

Acum 2 ani
Lu do
Lu do

Păcat de ARO, ar fi putut supravieţui.., probabil că în ziua de azi ne-am fi putut mândri cu un SUV românesc performant, care ar fi avut succes pe piaţa naţională și internaţională, probabil că Duster-ul ar fi fost mult depășit de ARO.

Acum 3 ani
Lu do
Lu do

Ar fi fost suficient ca ARO să fi fost inclus în cadrul grupului francez la acea vreme, același grup care gestionează acum Dacia. Probabil că fabrica ar mai fi stat și acum în picioare dacă aparținea de Renault.

Acum 7 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

Doar dacă Mercedes sau Toyota cumpăra uzina în primii ani de după loviluție😉

Acum 7 luni
Florin Raduta
Florin Raduta

@Laurentiu Baluta oricum este Mai rezistent un aro

Acum 8 luni
Laurentiu Baluta
Laurentiu Baluta

Lu do ai dreptate Asta a fost și scopul ca Dacia sa nu aibe concurenta

Acum 2 ani
EUGEN POPESCU
EUGEN POPESCU

FARA A AVEA O FARAMA DE BUN SIMT ELEMENTAR GUVERNELE DE DUPA 1989 SI-AU BATUT JOC DE MUNCA A SUTE DE MII, A MILIOANE DE OAMENI, A UNUI POPOR INTREG DACA VRETI, PE PARCURSUL A CATORVA GENERATII. CA SA COMPARAM CU CE S-A FACUT DUPA 1989, AR FI DEJA RIDICOL, NU ARE SENS, NU DOAR CA NU AM MAI CONSTRUIT PRACTIC NIMIC, CI AM DISTRUS SI CEEA CE AM AVUT. Timpul sterge amintirea vremurilor trecute si greselile prezentului devin obisnuinta de maine.

Acum 3 ani
Gabriel Marian
Gabriel Marian

@EUGEN POPESCU Georgică mănâncă rahat cu polonicul. E mai pofticios din fire.

Acum 2 luni
EUGEN POPESCU
EUGEN POPESCU

@George Paslaru Esti mai prost decat prevede legea. Toti oamenii carora le pasa de tara asta vad ca industria a fost distrusa, numai nenorocitilor ca tine si ca cei care ne-au tradat le place situatia catastrofala de astazi.

Acum 8 luni
George Paslaru
George Paslaru

@EUGEN POPESCU IAR MANANCI CACAT ????? NICI DUMINICA NU TE ODIHNESTI???? PROBLEME LA CAP AI TU CARE PLANGI CA UN BABUIN DUPA CEASCA

Acum 8 luni
EUGEN POPESCU
EUGEN POPESCU

@George Paslaru Probleme la mansarda?

Acum 8 luni
George Paslaru
George Paslaru

@Florin Raduta PAI SA NU MAI PUBLICE IDOOTENII TOATE EPAVELE COMUNISTE SE PUN SI DIFUZEAZA MINCIUNI SI PROSTII SA MEARGA IN CUBA SI AU COMUNISM CAT VOR

Acum 8 luni
Abracadabra Simsalabim
Abracadabra Simsalabim

Masina copilariei mele.Nu am sa uit niciodata Aroul alb,si mai tarziu pe cel rosu al tatalui meu.Praful sa se aleaga de banii si sanatatea celor care au dus ARO la disparitie.

Acum 3 ani
Mirela Hua
Mirela Hua

@Vasile M. puteau fi retehnologizari, schimbare de design, materiale noi .... etc... avea viitor.

Acum 2 luni
George Paslaru
George Paslaru

@Petru Dragos delirezi

Acum 5 luni
eusiatit
eusiatit

Îui

Acum 10 luni
eusiatit
eusiatit

@Vasile M. ⁸⁸

Acum 10 luni
skylyn express
skylyn express

De ce să nu aibă viață fraților?! Cum arată G-ul?! ARO trebuia tot ce avea să fie de super calitate atît doar!! Azi ar trebui adăugat un pic de tehnologie tot de super calitate că sînt foarte frumoase( ori mie îmi plac) și ar merge mult și bine pe bani nu glumă!!! Simplu și calitatea cea mai bună!!!

Acum 10 luni
Petru. Drozd
Petru. Drozd

Aro iera bun dar iliescu si altii au distrus tara si valorile

Acum 3 ani
Petru. Drozd
Petru. Drozd

Audistrus ceva valoros rusine

Acum 3 ani
Flavius Nita
Flavius Nita

Toate alea bune erau cu motor Peugeot... Restul ... frecție...

Acum 3 ani
TheOldEmigrant
TheOldEmigrant

asta dupa '90

Acum 3 ani
Unterseeboot Unterseeboot
Unterseeboot Unterseeboot

In anul 1991, pe timpul satisfacerii stagiului militar, am avut ocazia de a conduce un Aro 243, masina apartinand comandamentului unitatii respective. Foarte bine intretinuta si pot spune ca era o masina utila, atat in regim urban cat si in regim de teren accidentat. Mai mult de atat, trupele romane care au participat in teatrele de operatii din Balcanii de vest si Iraq, au folosit cu succes aceasta masina.

Acum 3 ani
codruţ lupu
codruţ lupu

11 59,universitatea brasov????

Acum 3 ani
Armand Haraidun
Armand Haraidun

O masina tipic socialista foarte proasta. Se strica cand te asteptai mai putin. Foarte putin fiabila iar de design ce sa mai vorbesc....

Acum 3 ani
Gabriel Marian
Gabriel Marian

https://youtu.be/y8q1smlw8q8

Acum 7 luni
99Things
99Things

In aceste comentarii vedem doar involutia omului. Sunteti fumati dragilor? Patrunjelul se foloseste in mancare.

Acum 8 luni
George Paslaru
George Paslaru

pop  mapop mamani cacat

Acum an
miky pop
miky pop

@dimarzio999 de ce in strainatate circulau fara probleme? .si erau si laudate??!! . .de fapt, dacă vorbesti cu un italian despre Fiat, va spune acelasi lucru cum spuneti d-voastra!!. . . .Fiat de ccat!!. . .de ce oare?. . .parcă am fi rude sau vecini..in Italia, mai precis zona orasului Torino erau multe Aro 10, si proprietarii erau multumiti de prestatii,. . . .

Acum 2 ani
Tibanu
Tibanu

@dimarzio999 in sfarsit un comment de calitate nu tot laude bazate pe nostalgie !

Acum 2 ani
Aly Valy
Aly Valy

iara tuta asta

Acum 3 ani
mihai mihai
mihai mihai

^^tuta asta^^ i ti spune adevarul.asa ca,casca urechile sau schimba pe manele.

Acum 2 ani
Aloshop Espana
Aloshop Espana

Cine ? Tú ?

Acum 3 ani
Ioan Aliosa
Ioan Aliosa

Asta care le știe pe toate!

Acum 3 ani
cristi 90
cristi 90

Mare pacat ce sa intanplat , cu uzina aro ,, prafu sa aleaga de cei care au distruso

Acum 3 ani
Mesaros Mihai
Mesaros Mihai

Aro 240 este o copie dupa FIAT Campagnola, un detaliu nespecificat in episod. Deci mai usor cu laudele aduse "specialistilor romani". Dupa anii 90 fabrica a fost devalizata cu scopul "privatizarii" de catre aparatul fost comunist actual PSD. Actualul ministru de externe (Melescanu) a fost implicat in dizolvarea sau distrugerea societatii ARO, un alt detaliu nespecificat in acest episod de tip oda comunismului. Un alt detalui interesant ar mai fi: ofertele facute de divese companii producatoare de automobile serioase cu scopul privatizarii, dar lacomia fostilor mai exact actualilor conducatori a dus societatea ARO la faliment (la ras) invocanduse evident sabotajul strainilor. TVR mertati un zero absolut la audiente!

Acum 3 ani
Gabriel Marian
Gabriel Marian

Mai degrabă s-au inspirat după Jeep Wagoneer și Land Rover.

Acum 2 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

https://youtu.be/tiPZu_gQ2gA

Acum 7 luni
Gabriel Marian
Gabriel Marian

@Manu Sir se putea, dar sabotorii nu au avut nici un interes.

Acum 7 luni
Manu Sir
Manu Sir

Va certați toți aici degeaba, tipic românesc, fiecare vede felia lui doar și atât. Toți aveți dreptate. 99% din ce am produs a fost cu licență externă. Inclusiv Aro, inclusiv Dacia, inclusiv și cuie sau șuruburi. Decizia de atunci a fost foarte bună. Pentru că, dacă ai bani, asta e cea mai bună metodă ca să începi. A fost ideea lui Maurer, care a fost cel mai bun prim ministru care l-a avut românia cred, în toată istoria ei (chiar dacă a fost sub comunism). El a fost cel care a insistat la ceaușescu și la restul idioților de acolo că ai nevoie să imporți tehnologie, că trebuie să ne îndreptăm spre vest, că trebuie să colaborăm cu vestul. Mulți îi atribuie lui Ceaușescu chestiile astea, dar totul s-a pornit de la relațiile lui Maurer cu francezii. Deci, ideea de începere prin licențiere de tehnologie este bună și a transformat România din țară agrară în țară industrială. Problema a fost că apoi Maurer a fost expediat de-acolo, și Ceaușescu și-a asumat el tot, și s-a crezut mare deștept, văzând că strategia funcționase. Idiotul de Ceaușescu a tăiat toate legăturile cu exteriorul ale româniei, și a redus banii de la cercetare, de la investiții. Comentăm de ARO sau Dacia de atunci că n-au inovat, dar cum să inovezi când n-ai voie să cumperi nici un utilaj nou? Poți să fabrici piese de anii 90 cu utilajele inițiale din anii 50-60? Poți afla noutățile tehnologice, măcar la nivel de concept, dacă n-ai acces la presa de specialitate externă? Sau dacă nu poți măcar să vizitezi o fabrică externă? Complet izolat într-o țară, oricât de bună ar fi ea, poți progresa? Evident că nu. Iar după anii 90 e altă poveste, hoție și prostie cât cuprinde. Când mă gândesc că noi aveam la un moment dat fabrică de avioane, da, cu piese importate și licență BAC, dar totuși, asamblam avioane comerciale! În 20-30 de ani puteam avea deja prima generație de ingineri aeronautici și cine știe, poate azi eram și noi ceva micuț, gen Embraer în brazilia, sau Learjet, sau Bombardier. N-aveam cum să-i batem pe Airbus sau Boeing, dar ceva micuț pe piață puteam oferi sigur. Și avioanele cu elice se fabrică încă, își au rostul lor, poate fabricam din alea. Au fost câteva idei bune pe vremea comunismului, dar mecanismul ăsta politic al tătucului universal n-avea cum să funcționeze, cât timp nu lași specialiștii să-și facă treaba, n-ai cum construi ceva sustenabil.

Acum 2 ani
Crinul Alb
Crinul Alb

Mesaros Mihai ești pe câmpie

Acum 3 ani
Dorian Danila
Dorian Danila

O mașină pt. țărani valabil si in ziua de azi

Acum 3 ani
Gabriel Marian
Gabriel Marian

https://youtu.be/y8q1smlw8q8

Acum 7 luni
99Things
99Things

Prosti mai sunteti doamne.

Acum 8 luni
Mike l
Mike l

Dorian Danila / Păi ce, țăranii nu au dreptul la un 4x4 ?

Acum 2 ani
gerald smerea
gerald smerea

@Alpy Bap cu volan oe dreapta si ieftin

Acum 2 ani
Vlad
Vlad

Dorian Danila si e36-le ce e? mai ales astea cu caroseria praf cum le place romanilor

Acum 3 ani

următor

Enrique Iglesias - PENDEJO (Official Video)

3:02

Enrique Iglesias - PENDEJO (Official Video)

EnriqueIglesiasVEVO

Vizionare 7 mil

The Kid LAROI, Justin Bieber - STAY (Lyrics)

2:25

ANDREEA BALAN - Stele Cazatoare | Official Video

3:22

Cine iese ultimul din SICRIU CHALLENGE ! **Partea 3

1:0:18

Enrique Iglesias - PENDEJO (Official Video)

3:02

Enrique Iglesias - PENDEJO (Official Video)

EnriqueIglesiasVEVO

Vizionare 7 mil

The Kid LAROI, Justin Bieber - STAY (Lyrics)

2:25

ANDREEA BALAN - Stele Cazatoare | Official Video

3:22

Cine iese ultimul din SICRIU CHALLENGE ! **Partea 3

1:0:18

ANDREEA BALAN - Stele Cazatoare | Official Video

3:22

MINECRAFT, NUMA' CA-I APOCALIPSA ZOMBIE...

10:50